.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
صدور ۵ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در مازندران
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از صدور ۵ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی امسال در استان خبر داد.

به گزارش شمال نیوز، قوانلو از صدور ۵ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی امسال در مازندران خبر داد و گفت: این سرمایه گذاری‌های خارجی در استان با همکاری فعالان اقتصادی از کشور‌های لهستان، سوئد، چین، هندوستان و روسیه در دست اجرا است.

این شرکت‌های خارجی در حوزه تولید مواد غذایی و محصولات بهداشتی و پزشکی در شهرک‌های صنعتی آمل، سوادکوه و ساری طرح‌های سرمایه گذاری در دست ساخت دارند و با تکمیل این طرح‌ها برای بیش از ۸۰۰ فرصت شغلی جدید در استان حداکثر تا سه سال آینده ایجاد می‌شود.

۱۲۰ طرح اقتصادی و صنعتی هم اکنون در استان به ارزش ۱۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در در دست ساخت است.

به گفته قوانلو در زمان حاضر ۱۲۰ واحد صنعتی کوچک و متوسطی که در دو سال گذشته در استان به بهره‌برداری رسیدند به دلیل کمبود نیروی انسانی ماهر با ۷۰ درصد ظرفیت خود مشغول به‌کارند که ادامه این رویه در بلند مدت به توسعه و تولید استان آسیب جدی وارد می‌کند.

با وجود این که صاحبان واحد‌های صنعتی و تولیدی دستمزد و رفاهیات خوبی را برای استخدام کارگر و متخصص در نظر می‌گیرند، اما شهروندان مازندرانی علاقه چندانی به کار در شهرک و نواحی صنعتی ندارند.

به گفته قوانلو با وجود آنکه بسیاری از جوانان در استان دغدغه کار و اشتغال را دارند، اما به عنوان مثال اکنون صاحبان واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک صنعتی آمل خواستار جذب و استخدام یک‌هزار و ۵۰۰ نیروی انسانی هستند، اما به دلیل بی‌رغبتی جوانان مازندرانی، فراخوان استخدام در این واحد‌ها به صورت مستمر تمدید می‌شود.

روند احیای واحد‌های صنعتی و تولیدی مازندران امسال هم ادامه یافت که نتیجه پیگیری‌های قضایی و اداری زمینه بازگشت ۸۳ واحد صنعتی به چرخه تولید که با مشکلات مالی و زیرساختی مواجه بودند را فراهم کرد.

 

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.058 seconds.